Пет приключения на Витек Диман/ Космическото пиле

Димитър Цолов

1238915_10201422394715602_1024085651_n

Ще почнем с малко свидна ми предистория. За първи път се „срещнах“ с неоспоримия талант на доктор Цолов по време на конкурса за български фентъзи роман на МБГ Букс , Трубадурите и Чобитите от миналата година ( ехе, толкова време ли мина … ). Между другото победителите ще видите издадени с уникални корици на коледния панаир ( на мен дупето на Геновева ми харесва 🙂 , като  не пропускайте кръчмата – щанд на невероятните МБГ – не че има как де , ще ги видите от двадесет километра насред безличните купчинки от книги на конкурентите.

Пет приключения… бе сред абсолютните фаворити на конкурса, в който моя милост участваше като регулировчик – четец. Историята за витек Диман, който  аз непрекъснато преименовам на Доман, явно щото ми звучи по-мустакато и героично предполагам, се оттърва без първо отличие основно заради малкия си тогава обем, а не поради липсата на страхотни качества, с каквито повярвайте ми искри едно таквоз таласъмско – диво – красиво.

За всички почитатели на Таласъмията, като мен най-вече, за които тя е бенчмарка за качествено и нестандартно родно фентъзи писане , и които притежават ведро чувство за хумор и ценят добре написаните и обмислени текстове – веднага потърсете малката двулицева шарена книжка, криеща в себе си невероятен мини роман в стил етно фентъзи и забавни разкази , преплитащи неуловимо хорър, фентъзи, фантастика и неочакван край. Ако питате мен, това си уникално добър самоподарък не просто за Коледа, ами за деня, в който имате нужда да повярвате още веднъж , че добри български автори има, и те са живи, пишещи и не са изпаднали в гротескно самосъжаление, виждащо само тъмно и сиво навън.

Езикът е много стегнат, изпипан, правилно накланящ везните на пълното ми одобрение към себе си. Идеите са страхотни, претворени майсторски и блестящи в малкия си , напълно прилягащ обем. Фолклорните мотиви никак не натежават, а са представени хем достоверно, но и с огромно чувство за хумор, което ще ви нахили като първокласници чули първия си мръсен виц.  Въобще – радвам се , че тази година имах огромното удоволствие да видя на хартия доста от авторите, с чиито работи се запознах отблизо на конкурса, тъй като каквото и да говорим – да видиш една прекрасна история в красиво оформление, да я пипнеш на бяла хартия, да я размахаш гордо из метрото като интелектуалец – чалгоотстъпник – си е свръх гилти плежър.  И не мога да не обичам всеки, който ми го доставя. Опитайте и вие.

2 thoughts on “Пет приключения на Витек Диман/ Космическото пиле

  1. „на мен дупето на Геновева ми харесва“
    Искам официално разрешение да използвам този цитат като отзив от критиката в блога си, личната си страница и когато баба ми ме пита дали съм отслабнала.

Вашият коментар

