Цахес – WTF???

WTF. Това е думата или словосъчетанието или каквото за бога е акронима на What The Fuck, която ще използвате над 200 пъти по време на поредното киноматографично блудство по български, на което станах волен и скъпоструващ свидетел , изпълнен с очаквания, оптимизъм и огромна фентъзи любов. И като очевидец на изключително болезнена визуална катастрофа, бих искала да нахвърля само няколко кошмарни характеризиращи факта за буквално изродчето Цахес, преди да се отдам на безсилно хлипане в ъгъла и не дам кръвна клетва български филм да не наближавам на по-малко от 10 км:

-повече от дървеняшки диалози сякаш преписани мултисъвестно от Уикипедията – толкова непоправимо неадаптирани за екранна реч, че чак болеше на моменти и избиваше на показ, как писмената реч понякога облечена в глас е едно от най-ужасните мъчения за редовия зрител, когато сценариста и режисьора вятър ги вее на бял кон. Поетиката и красотата на Хофмановите алюзии се губеше с рев от устите на чепатите кукли наречени актьорски състав, които обаче ми е крайно невъзможно да реша дали толкова си могат или режисьорът ги е натискал твърде малко и на погрешните места, че резултатът е достоен повече за дипломна работа на 20-и-кусур годишна хлапетия , току що завършила нещо като режисура в Нов Български, отколкото да се свързва с името на иначе изтъкнат и кадърен интелектуалец като Анри Кулев.

-много размятащи се цици, малко от тях красиви и заслужващи се експозицията,  макар че Касиел изглежда покъртително добре легнала и разпищолила се. Права и поприкрита е на другата крайност. Имаше и някаква принцеса, попипваща безсмислено напъпилите си пеперудки пред огледалото, след което много разстроено се гмурна гола по сатенен чаршаф в ложето си , докато стария и баща я утешаваше разсеяно, като сцената финализира с още плач и разгърдване, за което не намерих истинска логика или каквато и да е връзка с действието,  а поради повече от скромния размер на актрисата,  даже не беше носител на някакво загатнато плътско удоволствие.

-на двайстата минута има сцена, в която главният царски съветник оправя на задна прашка главната фея Касиел в неоправдано близък план. Да, сериозно. Съвсем. Не се ебавам. Хич. И имаше музикален етюд,  на който дори Хачо Бояджиев щеше да завиди – феи-проститутки с разгърдени корсетчета, отъркващи се у млади предървени селяни, изпълняващи песни в стил Измислици-премислици на бате Влади. Именно.

-актьорска игра колебаеща се между театрален моноспектакъл и регулярно безжизнено дървенеене. Най-добрият и средно адекватен актьор бе рошавия Бахаров. Това ще ви стигне за определяне на средното емоционално ниво. Останалите явно не правят никаква, ама абсолютно никаква разлика между театър и кино като изисквания за игра, или си даваха вид, че въобще не практикуват принципно каквато и да било актьорска игра. В келешите по ТВ 7 има около 200 пъти повече талант, отколкото в така нарочения за актьорски състав тук. Което за незнаещите значи нещо твърде, твърде лошо.

-операторската издънка с огромни, орязани глави в близък план, в латино стил а-ла „Имам да ти казвам нещо много много важно – аз съм баща ти/майка ти/учинайко ти, скъпа Алехандра дел Тобоска“, ужасна цветова палитра на отдавна умрели и изгнили цветове, странни ъгли и прочие шит, от който нищо не разбирам, но бе толкова зле, че и на мен ми направи впечатление.

-музиката почти не се забелязваше, но се компенсира разкъртващо с финалната песен  на български световно неизвестен рапър от нивото на Криско и компания, и поне каквото чух беше за някакви кинти и зелено. WTF, честноооо???

Най-красивото, ако щете вярвайте, бяха ефектите – нежни, пестеливи, но достатъчни, и костюмите и декорите – красиви, богати, отговарящи на предполагаемата епоха, но с тая пепелна гама на камерата почти нищо не се усеща като въздействие.

Леко ми се искаше да отида да си върна парите със скандал, но размислих с надеждата, че от моята лепта ще дадат нещичко на отговорника по декора и гардеробиерката, плюс екипа по ефектите, че само те горките, свършиха някаква приятна за окото дейност, и парите дадени за тях не са отишли в никакъв случай нахалост. Но актьорският състав и сценаристите веднага да депозират обратно хонорарите си. Хофман е безкрайно магичен разказвач на хартия, и не е за всяка уста и режисьорско око. Похвално усилието, омразно изпълнението.

19 thoughts on “Цахес – WTF???

  1. 😀 😀 Ние тъкмо миналата седмица бяхме тръгнали с дъщеря ми да го гледаме, но се оказа, че не е пристигнал. Звучи точно по Кулев. 😀

    • Тя е на 18, спокойно. Аз, в интерес на истината очаквах подобни неща, ама явно са се пооляли…пак.

      • Абе 18 годишно може и да намери нещо читаво, макар че точно такива девойки напуснаха демонстративно прожекцията, на която аз бях – останахме няколко „зрели“ , полу-възмутени зрители и една-две двойки на най-задните редове, за които изпитвам силни съмнения, че са гледали точно филма. По мое мнение Цахес е филм за телевизия и то за БНТ – вписва се идеално в концепцията и програмната им схема. За кино обаче не е.

      • http://novinar.bg/news/anri-kulev-ne-mozhesh-da-uplashish-dete-s-gola-zhenska-grad_MzgxMTszOA==.html
        Не се плашели децата от цици. Интересено сексът, показван и натрапван постоянно не е ли агресия?
        Филмовата програма на БНТ е супер. Дават доста европейско кино, за разлика от другите, които си прехвърлят едни и същи американски филми с години.
        Шанара, да, точно. Аз пък много харесвам „Писмо до Америка“ и „Опашката на дявола“, „Светът…“ по-малко

  2. Ммм, поне правят нещо различно от „онеправдан от соца младеж попада в затвора/бяга в чужбина и после става мутра“.
    От всичките опити за ново кино само в „Стъпки в пясъка“ и „Светът е голям и спасение дебне отвсякъде“ съдържаха някакви достоверни герои и причат на кино, а не на преиграна пиеса.

  3. Това дори не го бях чувала. И май беше по-добре и да не чувам за него. Само като си представя Бахаров и Виолета Марковска на куп и нещо в мен се преобръща. За съжаление, нещото е в стомашната област и силно наподобява коагулиралото ми сутришно кафе…
    Като цяло вече не очаквам нищо (добро) от българското кино и телевизия. Като спомена келешите от ТВ7, в които отново участва Касиел, все повече се отчайвам. „Младата смяна“, може и да има някакви скрити таланти (много дълбоко скрити), но с тези насоки и коментари, които им дават прехвалените им ментори и набедени звездички – нищо добро не ни чака…
    Е, а аз пък наскоро отново гледах „Дом за нашите деца“, дори и хлапето го хареса… Жалко, че вече не правят такива филми. Жалко, че истинските актьори един по един си отиват, а след тях остават подобни „WTF-щини“…

  4. Просто никой не стимулира доброто въображение, има доста талантливи млади хора. Виждам го тук, в Мрежата. Сега се сетих, че по някоя от тв имаше една поредица Магарешки истории, класически приказки разказани по различен начин. Толкова съм се смяла – бяха направили жабока от Железният Хенрих да говори като Ам Гъл, а за баба Хола беше фентъзи №1 варианта.

  5. За филма и актьорите не мога да кажа нищо, но дълбоко ме засегна с явно пренебрежителното си отношение към Криско – суперновата на българския хип-хоп, следовникът на титаните от Ъпсурт и доказан властелин на мерената реч. Тц, тц, тц…

    • А, не , Ъпсурт са гиганти на мерената реч в хип-хоп ритми, Криско може само да им носи кафенце , дори и да не е 3 в 1 🙂

    • Някои филми са толкова лоши, че дори заради ужасяващото си изпълнение заслужават да бъдат гледани 🙂 Някои сцени трябва да бъдат видени, за да се изпита напълно хаотичното послание и да се посмее човек на великите ни актьори.

      • правилно 🙂
        все пак не може да се оплюе нещо без да се види

  6. А в студиото на бтВ авторите на филма смело го определиха като в пъти по-качествен от ХП и холивудските филми. Завидно самочувствие.

    • Бих казала , че е на нивото на другия ни български филм отпреди години Магьосници на братя някои си. Но да се сравнява с ХП е болезнена заблуда.

  7. Знаех си, че не бива да го гледам, дори заради гръдта! Ревюто ти е яко – ако някога гледаш „Номер 1000“, ще се радвам да прочета още малко жлъч. 😀

  8. това определено предизвика интерес при мен, не съм го гледала но искам да го гледам за да ги видя всички тези бележки и забележки които се дават тук, може и след като го гледам да ви сподела моите впечатления, и да споделим как просто някои неща не трябва да се правят

  9. Изключително тъпо и некадърно произведение.
    Досега не съм ставала преди края на някой филм но тук издържах около 50 мин.
    Бездарна режисура.
    Сух сценарий.
    Некадърна актьорска игра, ако изобщо имаше такава.
    Накратко – Пълен боклук.
    Дълго няма да сбъркам и да отида на български филм.

  10. Случайно попаднах на блога ти, но това е мнението на всички хора, които познавам и които са го гледали. Ужасен, ужасен, ужасен филм. Не съм фен на съвременното българско кино, ходя на повечето филми за подкрепа. Който и да е филм обаче от последните няколко години в сравнение с тоя ще ви се види като най-велико произведение на изкуството. Съжалявам, но то е просто смехотворно. Не си излязох от филма само защото исках да видя възможно ли е да стане по-зле. И за филм като това „нещо“ се дават пари вместо да се направи нещо с поне малка художетсвена стойност. Съжалявам, но е отвратително как се почерня Хофман и творчеството му с такова „нещо“.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.